Okružní cyklotrasa ze Zikmundova přes Cimburk a zpět

Cyklotrasa Uherské Hradiště - Buchlovský kámen - Stříbrnické paseky

Prozkoumejte jihozápadní část Chřibů se zříceninami starých hradů – Stříleckého hradu a Cimburku, objevte krásné skalní útvary blízko vrchu „Kazatelna“ a poznejte jednu z nejkrásnějších částí Chřibů – louky nad Stupavou v okolí kopce „Vrše“. Cyklotrasa je vhodná pro horské kolo, v suchém období je sjízdná i na trekovém kole.

Parametry trasy

Zikmundov – Buchlovský kámen – Vlčák – Samota – zříc. Stříleckého hradu – Koryčanská přehrada – Cimburk – Kozel – Kazatelna – Hroby – Kršle – Zikmundov

Ze Zikmundova vyjedete po polní cestě s červenou značkou směrem na „Buchlovský kámen“. U rozcestí „Buchlovský kámen“ se dáte doprava nahoru po žluté značce podél lesa k dřevěnému odpočívadlu, kde se vám otevře výhled na údolí směrem na Staré Hutě, Stupavu a vzadu na horizontu uvidíte kopec „Vršava“. Z Buchlovského kamene sjedete zpět k rozcestí a vydáte se vpravo po červené značce přes louku a dál do lesa, až přijedete na asfaltovou cestu. Pokračujete vlevo po cyklotrase č. 5019 směrem na rozcestí „Pod Vlčákem“. Na rozcestí „Pod Vlčákem“ pokračujete vlevo po cyklotrase č. 5019. Po 200 metrech odbočíte vlevo na cyklotrasu č. 5158 a pojedete směrem k motorestu „Samota“. Na motorestu Samota cyklotrasa č. 5158 končí. V létě je u motorestu blízko dřevěného mostu otevřené venkovní bistro, kde se můžete najíst a napít.

Pokračujete dále přes dřevěný most po modré značce směrem k rozcestí „Střílecký hrad“. Po cestě narazíte na „Ctiborův dub“, ke kterému se váže zajímavá historka. Objevíte ji na informační ceduli nedaleko torza stromu. Pokračujte dále po modré, až přijedete na rozcestí „Střílecký hrad“. Pokud zde odbočíte vpravo, můžete prozkoumat zříceninu Stříleckého hradu a dozvědět se více o jeho historii. Od rozcestí „Střílecký hrad“ pokračujte po modré značce k rozcestí „U Zeleného obrázku“.

Odtud sjedete po zelené značce až do údolí před Koryčanskou přehradu. Pokračujete dále vpravo po cyklotrase č. 5150 až na začátek přehrady, kde nezapomeňte odbočit vlevo z hlavní cesty na zpevněnou cestu směrem k Cimburku. Pomalu stoupejte po cyklotrase č. 5150, až přijedete na rozcestí „Cimburk – odbočka“. Zde se vydejte vlevo na průzkum zříceniny Cimburku, poté se vraťte zpět na rozcestí. Od rozcestí pokračujete dále po cyklotrase č. 5150 ke studánce „U Mísy“, kde můžete doplnit zásoby vody a občerstvit se v krytém odpočívadle. Jeďte dále po cyklotrase č. 5150 ke skalnímu útvaru „Kozel“ a dále, až dojedete na rozcestí, kde se připojuje cyklotrasa č. 5154.

Odbočíte vlevo a pojede po cyklotrase č. 5154 směrem na rozcestí „Pod Kazatelnou“. Zde si můžete dát krátkou pauzu a vydat se prozkoumat skalní útvar „Kazatelna“ a krásnou vyhlídku do kraje. Poté pokračujete po stejné cyklotrase směrem na rozcestí „Pod ocáskem“. Odsud jedete po cyklotrase č. 5154 a zelené značce na další rozcestí, kde se dáte vlevo (hledejte v dohledové vzdálenosti dřevěné odpočívadlo). Po cca 100 metrech odbočíte za dřevěným odpočívadlem vpravo na zelenou značku a po zpevněné cestě jedete směrem k rozcestí „U Hrobů“. Dále pokračujte po zpevněné cestě a zelené značce, dokud nepřijedete na louky nad Stupavou. Na loukách se vám otevřou krásné výhledy do okolí a směrem k hradu Buchlov. Louky a jejich okolí rozhodně patří mezi nejkrásnější a nejfotogeničtější místa ve Chřibech.

Pokračujte po zelené značce, až přijedete ke studni a krytému odpočívadlu. Odsud se držte vpravo po cyklotrase č. 5150. Po asi kilometru hledejte místo, kde zelená značka odbočuje vlevo. Odbočte a po zelené značce se cca po 200 metrech dostanete k hlavní cestě „Brno – Uherské Hradiště“. Přejděte opatrně hlavní cestu a po lesní neznačené cestě přijedete zpět na Zikmundov.